Ga naar hoofdinhoud
Focus

Vakantie gehad, uitgerust…het is weer tijd voor focus!

De vakanties zitten er voor velen weer op. Het is goed om af en toe even afstand te nemen van het werk. Een periode van reflectie. En dan ben je uitgerust, lekker bijgetankt, heb je indrukken opgedaan…, dan is het weer tijd voor focus.

Focus

De afgelopen weken was er ook veel aandacht voor focus. De Olympische Spelen zijn voor de deelnemers het eindpunt van jarenlange planning, elk jaar opnieuw. Met af en toe een rustperiode, zeg maar vakantie, om het einddoel te bereiken: een goed resultaat. Met mogelijk een medaille. Succesvolle sporters en succesvolle ondernemers verschillen daarin niet zoveel van elkaar. Ze willen goede resultaten, plannen hun activiteiten, en hebben een focus op gepland moment en doel in de toekomst. Kijk en luister naar zwemster Inge Dekker.

Businessplan

Focus dus. De periode na de vakantie en zeker na de zomer, is ook het moment voor ondernemers om vooruit te kijken naar het nieuwe jaar. Wat gaan we doen? Welke klanten en markten gaan we benaderen? Welke producten of diensten gaan we ontwikkelen? En hoe ziet de begroting eruit? Typische businessplan-vragen.

Ontwikkeling

Zo’n businessplan is natuurlijk geen eenmalige actie. Het is de start van een voortdurende ontwikkeling. Op basis van dat plan doe je aan reflectie en zet je de lijnen naar de toekomst uit. Die ontwikkeling laat je terugkomen in het jaarplan. Dat vormt, samen met de begroting, het richtsnoer voor het nieuwe jaar. Net zoals onze atleten dat doen. Focus op dat ene doel!

Jaarplan

Onze klanten adviseren en begeleiden wij bij het opzetten van hun jaarplannen. Dat werkt. Focus is één van de vier succesfactoren. Ondernemers die aandacht besteden aan hun jaarplan en toekomstvisie, zijn merkbaar succesvoller.  Het is een continu proces, elk jaar opnieuw.

Neem ook eens contact ons op, wij begeleiden ook uw jaarplan en begroting graag!

Back To Top